Narodeninová torta


Včera som mala narodeniny a k narodeninám neodmysliteľne patrí torta. Môžno sa niekto bude čudovať, ale svoju narodeninovú tortu som si piekla sama :D. Ja pečiem veľmi rada, tak som sa nato aj celkom tešila. Dlho som premýšľala ako vlastne bude vyzerať a nakoniec som sa rozhodla, že bude pokrytá fondánom a že do nej zakomponujem aj makrónky. Bolo to dosť náročné, no nakoniec som to nejak zvládla :)

Čo budeme potrebovať ?

             Cesto                                                                                                             
  •   100g horká čokoláda 70%                            
  •     6 vajec                                                      
  •     210g práškový cukor                                  
  •    160g hladká múka                                        
  •     20g  vanilkového cukru 
  •     12g prášok do pečiva
  •   125g masla

              Náplň
  •   100g kokosová múčka
  •   400g salko
  •      200g maslo
  •   200g biela čokoláda milka



Postup : Cesto

1.            Čokoládu si rozpustíme vo vodnom kúpeli.
2.            Oddelíme si žĺtka od bielok. Bielka dáme do chladničky, žĺtka vyšľaháme s práškovým                    cukrom a vanilkovým cukrom.
3.            Rozpustenú čokoládu pridáme k žĺtkovej zmesi a premiešame.
4.            K zmesi pridáme preosiatú múku s práškom do pečiva a premiešame.
5.            Vyšľaháme bielka na sneh, ktorý pomaly zamiešame do žĺtkovej zmesi .
6.            Pripravíme si tortovú formu vystlanú papierom na pečenie.
7.            Pripravenú zmes nalejeme do tortovej formy .
8.            Pečieme cca 45 až 50 minút pri teplote 180°.
                 
                 Náplň
1.            Rozpustíme si čokoládu s maslom vo vodnom kúpeli.
2.            Pridáme salko a kokosovú múčku.
3.            Zmes necháme odpočívať v chlade 3-4 hodiny.

Záver :
                     Vychladenú tortu si rozrežeme na 3 časti.
                     Všetky 3 časti plníme Rafaello krémom.

Pokrytie fondánom :

100g práškového cukru a 100 g masla si rozmixujeme a potrieme ňou celú tortu (stačí v tenkej vrstve). Dáme ju do chladničky približne na 30 min. Zatiaľ si pripravíme fondán. Rozvaľkáme ho na tenkú vrstvu. Potom vyberieme tortu a pokryjeme ju fondántom . Ja som si tortu ozdobila makrónkami a číslom, ktoré som si vyrezala s fondánu a ozdobila ho. Ostatné makrónky som naplnila rôznymi náplňami. Prvou náplňou bolo mascarpone s malinovým krémom, ktorý som si pripravila s mrazeného ovocia a mascarpone plus som tam dala stužovač. Druhá náplń bola nutella s mascarpone alebo džemom. 













Komentáre

Obľúbené príspevky